3G kræver mere 'bang for the buck'

Hvordan bruger storannoncørerne deres budgetter i 2009? MediaWatch har spurgt fire og bringer her svaret fra Teleselskabet HI3G.
Ole Enggaard

Priserne får afgørende betydning for, hvor Teleskabet HI3G vil lægge sine markedsføringskroner i 2009, siger CEO hos HI3G, Morten Christiansen.

Hvordan ser Jeres marketingbudget ud for 2009?
"Det ser vel for så vidt uændret ud i forhold til 2008, men forskellen vil være, at vi disponerer mere i henhold til, hvordan markedet udvikler sig, og de muligheder medierne byder på. Vi er i en mærkværdig økonomisk situation, og vi bliver nødt til tage det hele i steps. Vi planlægger langsigtet, men disponerer kortsigtet."

Hvordan fordeler det sig på platforme?
"Den vil ændre sig noget i forhold til 2008. Vi vil nok prøve nye idéer af. Men det afhænger meget af prisen, medierne vil byde på. Vi forventer, at markedet er betydeligt mere forhandlingsvilligt. Det er utænkeligt, at vi ikke vil benytte tv, online eller print. Men det afhænger meget af, hvad vi kan få for pengene. Vi skal have mere 'bang for the buck', derfor er der meget stort fokus på indkøb. Vi vil disponere mellem mediegrupperne afhængig af deres prisstrategi."

Hvad er de vigtigste krav til Jeres markedsføring i 09?
"Vi vil bygge markedsandele og vokse. Vi er den mindste af de fire operatører og skal vokse. Jeg har ingen forventninger til, at mine konkurrenter vil gøre det nemt. Telemarkedet i Danmark er et af verdens mest konkurrenceprægede. Vi har en suveræn førerposition på mobilt bredbånd, den position skal fastholdes og udbygges. Derfor vil en stor del af vores markedsføring være fokuseret dér. Men der vil også være meget spændende på terminaler, hvor vi fortsætter med 'først med det seneste'."

Artiklen stammer fra magasinet Markedshorisont 2009, som er udarbejdet af mediabureauet Mindshare i samarbejde med MediaWatch og TNS Gallup i forbindelse med Gallups årlige Trendanalyse. Magasinet kan downloades i sin helhed her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også