Bilfabrikanten Ford følger nu tendensen fra øvrige annoncører som Nissan og vandproducenten Aqua D'or og vælger at markedsføre sig via medieindhold og i samarbejde med medier.
I julen sponsorerede Nissan Ekstra Bladets web-tv serie 'Sex, Løgn og Badminton' med skuespillerne Nikolaj Kopernikus og Troels Lyby og Aqua d'or havde sidste år så stor succes med deres skønhedskonkurence 'Miss Aquadorable', der blev afviklet i tæt samarbejde med TV3, at virksomheden afholder konkurrencen igen i år.
Nu er turen kommet til Ford, der (også) gerne vil have fat i de unge kvinder. Sammen med MSN, Nordisk film og mediebureauet Mindshare har Ford udtænkt en plan, som involverer web-tv, mode, livsstil og kendisser. Og så ikke mindst en Ford Fiesta.
Tre kvinder i målgruppen er ansat som værtinder i 12 tv-programmer, der ved hjælp af selv samme Ford Fiesta kommer rundt i et noget, der ligner et meget stereotypt kvindeunivers – til gallapremierer, i hotte natklubber og ved modeshows.
”Boost” hedder tv-serien, som ifølge bagmændene er Skandinaviens første webbaserede livsstilsprogram. Boost har siden fredag den 16. januar kunnet følges på www.msnstyle.dk og på www.boostme.dk.
- MediaWatch