CNN og Facebook i samarbejde

Når Barack Obama bliver indsat i som USA's præsident 20. januar, så vil det amerikansk site CNN.com og Facebook i fællesskab skabe historie.
MediaWatch

CNN.com og Facebook har valgt at bruge Obamas indsættelse i embede som platform for et storstilet samarbejde, der har potentiale til at gå over i historiebøgerne.

Begivenheden, der sendes live på internettet, forventes at blive den mest sete begivenhed på nettet nogensinde, og det har fået de to aktører til at samarbejde om at skabe, hvad de tror kan blive det største sociale live-event nogensinde.

"Mange af os gik hjem efter valget havde fundet sted og tjekkede vores Facebook profil og opdaterede vores status med, om vi var glade eller skuffede over resultatet. Og så tænkte vi: Hvad hvis vi kunne gøre det øjeblikkeligt?" forklarer KC Estenson, der er topchef for CNN.com til Mediaweek.com.

Derfor vil status-updates fra Facebook være at se som kommentarer på CNN.com's live sending fra indsættelsen, mens CNN.com's brugeres kommentarer automatisk vil blive tilføjet som status på deres Facebook-profil.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også