Dagens Medicin satser mere på konferencer

Dagens Medicin forventer overskud på den gode side af to mio. kr. i år og "betydelig vækst" inden for konference-området i det nye år.

Konferencer og digital annoncering vil trække omsætningen i vejret i 2012 hos Dagens Medicin, forventer chefredaktør Kristian Lund, der her svarer på 5 hurtige om udsigterne for næste år.

1. Hvordan ser jeres budget for 2012 ud i forhold til omsætning og overskud?

"Dagens Medicin forventer at forøge omsætningen med 10 procent til 30 mio. kr. og vi planlægger at komme ud af 2012 med et resultat på mindst 2,5 mio. kr. 2011 skuffede, men vi havde en stærk slutspurt med et meget stærkt annoncesalg, og derfor forventer vi at slutte året med et resultat på omkring 2,5 mio. kr. Men tallet kan stadig nå at svinge en del."

2. Hvor forventer i størst vækst i 2012?

"Vi har stor succes med at arrangere konferencer, og det område forventes at få betydelig vækst."

3. Er der ændringer i jeres prissætning i 2012?

"Vi forhøjer vores priser med inflationen, og det gælder hele paletten."

4. Hvad er jeres forventninger til annoncemarkedet næste år?

"Annoncemarkederne forventes at vokse med 3-4 procent. Tekstsider ligger nogenlunde fladt. Vi er mere optimistiske på vegne af stillingsannoncer og isæt web-annoncering."

5. "Apps" har været et af de kommercielle buzzwords i 2011 - hvad bliver buzzword i 2012 hos jer?

"Vi er "back to basics" og derfor er det nye buzzword en gammel kending, nemlig niche, og det kan ikke gentages for ofte: niche, niche og atter niche - og så en smule apps."

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også