Dobbelt så mange klik på JPtv

Netbrugerne har fået øjnene op for JPtv, der med knap 20 mio. viste tv-klip fordoblede antallet af visninger i 2008.
MediaWatch

Stigende interesse for at se JPtv, der har fordoblet antallet af visninger. Stein Bagger, ny teknik og egenproduktion er nogle af årsagerne.

"Blandt de konkurrerende dagbladsmedier har jeg kun kendskab til Ekstra Bladet, som har flere visninger end os, og det er vi naturligvis meget tilfredse med," siger JP's tv-redaktør Jacob Bendixen Andersen.

I december hentede seerne 2,2 mio. klip hos Jyllands-Postens web-tv.

Indslag om den bedragerisigtede Stein Bagger bidrog til at trække rigtig mange seere til, erkender Jacob Bendixen Andersen.

Men han peger på, at folk også har klikket flittigt, efter at Bagger-omtalen stilnede af. Det skyldes blandt andet lanceringen af en ny tv-player med flere muligheder, større egenproduktion og øget interesse fra seerne.

"Tidligere var det især skæve vinkler med gode billeder, der trak mange seere. Det seneste halve år har vi oplevet, at det i langt højere grad er vores egenproducerede indslag, der er mest populære. På listen over de 30 mest populære klip i 2008 er 21 egenproducerede," fortæller Jacob Bendixen Andersen.

Det er endnu ikke den store økonomiske gevinst i web-tv, men JPtv oplever øget interesse fra annoncørerne.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også