Meridith Corp, der både driver magasiner og tv-stationer, oplyser, at koncernen iværksætter en spareplan, som skærer 250 stillinger væk og lukker et magasin, som en konsekvens af den globale finanskrise, skriver Reuters.
"Recesionen i økonomien har ramt reklameindtægterne for både magasiner og tv-stationer, som ellers står for 60 procent af vores indtægter. Det tyder på, at økonomien også vil være dårlig i 2009," siger administrerende direktør Stephen Lacy i en pressemeddelelse, der blev udsendt torsdag.
Spareplanen indeholder en fyringsrunde, og magasinet 'Country Home' skal lukkes ned. Samtidig skal 'ReadyMade'-brandet og Parents.com flyttes til hovedkvarteret i Des Moines, Iowa, USA. Forlaget har også kontor i New York.
Mange magasinforlag som for eksempel Conde Nast og Time Inc har måttet fyre medarbejdere og lave andre tiltag for at overleve de faldende reklameindtægter, der er en konsekvens af den globale finanskrise.
- Newspaq