Nyt dansk-svensk pendlermagasin

Nyt magasin til danske og svenske pendlere kommer på gaden på mandag. Pendlerne på Kystbanen og i en række sydsvenske tog får på mandag nyt læsestof. Den nye togoperatør DSBFirst lancerer nemlig trafikmagasinet Next Station. Magasinet, der udkommer en gang om måneden, har et oplag på 60.000 og ventes at nå bredt ud. "Hvis vi regner med at komme ud til omkring fire læsere per eksemplar, så er det nok ikke helt urealistisk," siger redaktionschef Kim Gørlitz fra bureauet Red Ink til Børsen. Red Ink laver sammen med danske og svenske journalister det nye magasin for DSBFirst. Kim Gørlitz understreger, at indbyggerne i Københavnsområdet og de svenske storbyer Malmø og Göteborg desuden er en meget attraktiv målgruppe. "Øresundsregionen er jo den største metropol i Skandinavien," siger han. Og der bliver ingen sprogforvirring for danskere og svenskere. Alle artikler bliver nemlig bragt på både svensk og dansk. Hos DSBFirst venter man, at bladet vil hjælpe med at øge kundetilfredsheden, som er et af de parametre, den nye operatør vil blive målt på. Det nye magasin erstatter bladet Ud & Se i togene på Kystbanen, og på de sydsvenske strækninger kan kunderne læse det i stedet for de svenske statsbaners Kupé. Hos Ud & Se forventer Jungersted Media, der står bag, at magasinet vil beholde dets godt 700.000 læsere. Bureauet samarbejder i øjeblikket med DSB om alternative distributionsmuligheder. - Newspaq
MediaWatch

Nyt magasin til danske og svenske pendlere kommer på gaden på mandag.

Pendlerne på Kystbanen og i en række sydsvenske tog får på mandag nyt læsestof. Den nye togoperatør DSBFirst lancerer nemlig trafikmagasinet Next Station.

Magasinet, der udkommer en gang om måneden, har et oplag på 60.000 og ventes at nå bredt ud.

"Hvis vi regner med at komme ud til omkring fire læsere per eksemplar, så er det nok ikke helt urealistisk," siger redaktionschef Kim Gørlitz fra bureauet Red Ink til Børsen.

Red Ink laver sammen med danske og svenske journalister det nye magasin for DSBFirst.

Kim Gørlitz understreger, at indbyggerne i Københavnsområdet og de svenske storbyer Malmø og Göteborg desuden er en meget attraktiv målgruppe.

"Øresundsregionen er jo den største metropol i Skandinavien," siger han.

Og der bliver ingen sprogforvirring for danskere og svenskere. Alle artikler bliver nemlig bragt på både svensk og dansk. Hos DSBFirst venter man, at bladet vil hjælpe med at øge kundetilfredsheden, som er et af de parametre, den nye operatør vil blive målt på.

Det nye magasin erstatter bladet Ud & Se i togene på Kystbanen, og på de sydsvenske strækninger kan kunderne læse det i stedet for de svenske statsbaners Kupé.

Hos Ud & Se forventer Jungersted Media, der står bag, at magasinet vil beholde dets godt 700.000 læsere. Bureauet samarbejder i øjeblikket med DSB om alternative distributionsmuligheder.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også