Berlingske Media forfølger JP/Pol mobilsucces

I 2009 satser Berlingske Media endnu stærkere på de mobile sites. Ambitionen er, at blive lige så store som JP/Politikens Hus.
Laura Bøge Mortensen

Berlingske Medias mobile sites skal have den samme position som koncernen print- og onlineaktiviteter. Det fortæller koncernens mobile manager Anders Oliver Andersen.

”Vi kom sent i gang, men vores mål er, at indtage samme position på mobil som de øvrige platforme. Selvom mange nok vil grine af os, så håber vi på, at vi nærmer os JP/Politikens hus i løbet af 2009.”

Bedre sent end aldrig
Når det kommer til aktiviteter på mobilen, så har Berlingske Media ikke ligefrem været ’den hurtigste knallert på molen’. Imens JP/Politikens hus allerede i januar 2007 lancerede mobilesites, så var det først i august 2008, at Berlingske Media for alvor kom med på mobilen.

JP/Politikens hus fører
Et kig på den nyeste mobilliste fra FDIM viser tydeligt, at JP/Politikens Hus har indtaget førerpositionen: På førstepladsen ligger Ekstra Bladets mobilsite mobil.eb.dk med 250.660 besøg og 1.691.742 sidevisninger i november. Til sammenligning havde B.T.’s mobilsite ’mob.bt.dk’ 31.056 besøg og 93,972 sidevisninger i samme måned.

Pæn vækst på sporten
Kigger man på vækst i stedet for besøg og sidevisninger, så går det til gengæld godt for Berlingske Media. Imens JP/Politikens Hus falder lidt i forhold til sidste måned, så har mob.sporten.dk fordoblet antallet af besøg. Også Berlingske, Business og B.T vinder markant frem måned for måned.

I 2009 vil koncernen forbedre de mobile sites, så trafikken kan komme helt i top, fortæller Anders Oliver Andersen.

”Vi prioriterede at få vores mobile sites i luften så hurtigt som muligt, og vi lavede alle vores sites på fem uger. Vi har ikke brugt penge på eksterm markedsføring, men vi har set, at vores målgruppe er meget interesserede i den mobile platform. Derfor vil vi arbejde målrettet med vores mobilaktiviteter i 2009, så vi kan opnå den samme position, som vi har på print og online.”
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også