Stor succes for Fleggaards frække reklame

100 topløse, barmfagre kvinder, der springer i faldskærm og danner en reklametekst på himlen, er blevet set af flere end 100.000 danskere. Grænsehandelsbutikken Fleggaard har i øjeblikket stor succes med en spektakulær reklamefilm, som kan ses på forretningens hjemmeside. 100.000 danskere har allerede klikket sig ind og set de barmfagre kvinder hoppe ud fra et fly i faldskærm og siden danne teksten "Siemens vaskemaskine kun 4.999". Reklamefilmen har også fået international bevågenhed. Bl.a. har den amerikanske Silicon Valley-blogger Michael Arrington skrevet, at reklamefilmen "ganske enkelt den bedste reklame, der nogensinde er lavet", skriver business.dk Hos Fleggaard er man overrasket, men også meget stolt af de flotte ord. "Vi har fået utrolig mange reaktioner på filmen og er meget overraskede over, at den har fået så stor opmærksomhed over hele kloden," siger Nanna Harder, der er marketingchef hos Fleg­gaard. De bare bryster, som er et fantastisk trækplaster, er dog samtidig en hæmsko for reklamen, mener Frederik Preisler, der er direktør i reklamebureauet Propaganda. "Det er farligt at lave den slags reklamer, for man risikerer, at folk kun husker pigernes bryster og ikke budskabet. Og det tror jeg desværre er tilfældet i Fleg­gaards reklame," siger han. - Newspaq
MediaWatch

100 topløse, barmfagre kvinder, der springer i faldskærm og danner en reklametekst på himlen, er blevet set af flere end 100.000 danskere.

Grænsehandelsbutikken Fleggaard har i øjeblikket stor succes med en spektakulær reklamefilm, som kan ses på forretningens hjemmeside.

100.000 danskere har allerede klikket sig ind og set de barmfagre kvinder hoppe ud fra et fly i faldskærm og siden danne teksten "Siemens vaskemaskine kun 4.999".

Reklamefilmen har også fået international bevågenhed. Bl.a. har den amerikanske Silicon Valley-blogger Michael Arrington skrevet, at reklamefilmen "ganske enkelt den bedste reklame, der nogensinde er lavet", skriver business.dk

Hos Fleggaard er man overrasket, men også meget stolt af de flotte ord.

"Vi har fået utrolig mange reaktioner på filmen og er meget overraskede over, at den har fået så stor opmærksomhed over hele kloden," siger Nanna Harder, der er marketingchef hos Fleg­gaard.

De bare bryster, som er et fantastisk trækplaster, er dog samtidig en hæmsko for reklamen, mener Frederik Preisler, der er direktør i reklamebureauet Propaganda.

"Det er farligt at lave den slags reklamer, for man risikerer, at folk kun husker pigernes bryster og ikke budskabet. Og det tror jeg desværre er tilfældet i Fleg­gaards reklame," siger han.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også