DR styrker markedsføringen

Chefen for DR's markedsføringsafdeling, Thomas Hertz, er blevet udnævnt til markedsføringsdirektør. Det sker, efter at markedsføringsfunktioner i DR i gennem de seneste år er blevet samlet og nu omfatter markedsføring, programpresse, præsentation af programmer samt branding på tværs af platforme og kanaler.
MediaWatch

Chefen for DR's markedsføringsafdeling, Thomas Hertz, er blevet udnævnt til markedsføringsdirektør.

Det sker, efter at markedsføringsfunktioner i DR i gennem de seneste år er blevet samlet og nu omfatter markedsføring, programpresse, præsentation af programmer samt branding på tværs af platforme og kanaler.

Senest er ansvaret for markedsføring af Koncerthuset og for DR's overordnede design blevet placeret under den nye markedsføringsdirektør. Derudover har Thomas Hertz ansvaret for DR Multimedie, som blandt andet producerer bøger, cd'er og dvd'er.

DR's generaldirektør Kenneth Plummer siger, at udnævnelsen af Thomas Hertz sker for styrke DR's samlede markedsføringsindsats.

"Vi lever i en tid, hvor danskerne har mulighed for at se og høre mere og mere tv og radio samtidig med, at udbuddet på nettet og de nye medier også øges. Midt i dette væld af tilbud er det vigtigt, at danskerne bliver informeret om den mangfoldighed af programmer og nettilbud, som DR tilbyder for licensen. Oveni dette er det en stor udfordring at markedsføre Koncerthuset med de mange musikoplevelser, som DR gerne skal sælge billetter til," siger han.

Thomas Hertz startede som markedsføringschef for tv og nye medier i DR i 2002.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også