Flere kunder på vej til Media Movers

Investeringer i gratismagasin og analysebureau tvang InMente i knæ. Den fejl vil den tidligere medejer af InMente, Jesper Laursen, ikke begå som direktør for Media Movers.
Louise Reseke

Med Jyllands-Posten som storkunde og et par endnu hemmelige kunder til i portefølen, er udgangspunktet for det knap to uger gamle firma Media Movers, noget nær perfekt - selv med udsigten til en konjunturnedgang. Det skal bruges til at fokusere benhårdt på kerneproduktet - magasinproduktion. Et fokus, InMente mistede og som ifølge den ene ejer, Jesper Laursen, var med til at lægge firmaet ned, som det kom frem for få uger siden.

"Vi fokuserede ikke på InMente de sidste par år, men begyndte at lave analysebureau også og at udgive magasiner selv. Det skulle vi nok ikke have gjort," siger Jesper Laursen med henvisning til gratismagasinet Gismo om forbrugerelektronik, som InMente søsatte og hæftede for.

To andre magasiner
I dag er Jesper Laursen ansat som direktør i det nye selskab Media Movers, der opstod, efter InMente stoppede driften og er ejet og stiftet af Benjamins tidligere magasinsnedker, Mette Holbæk. Media Movers skal først og fremmest levere indhold til Jyllands-Postens magasiner, som InMente stod for tidligere.

"Ud over Jyllands-Posten har vi allerede to andre magasiner, vi skal producere. Vi skal også producere web-tv og har to mindre leveringsaftaler på den konto. Det er gået over al forventning kundemæssigt. Alene med de aftaler, vi har i hus nu, kan vi se frem til en større omsætning end InMente havde, og det er et unikt udgangspunkt," siger Jesper Laursen.

Lokaler søges
Selvom kunderne er der, så er alt endnu så nyt, at der i første omgang skal findes kontorlokaler og de rigtige medarbejdere, inden leveringen for alvor skal i gang i januar. Uanset hvor firmaet vælger at bo, skal det være et sted, hvor der er plads til at vokse.

"Vi har 10-12 magasiner, vi skal producere allerede nu, og jeg føler mig overbevist om, at vi i løbet af det næste år får 5-6 magasiner mere i hus og får indgået endnu flere samarbejdsaftaler," siger Jesper Laursen.

Media Movers kommer til at bestå af fem ansatte inklusive ham selv, hvoraf de fleste vil fungere som redaktører for Media Movers magasinudgivelser. Mette Holbæk bliver ikke involveret i den daglige drift, men vil deltage overordnet, mens hun i det daglige vil koncentrere sig om sit andet projekt, kursus og coachingfirmaet Female Relations.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også