2008 blev året, hvor "Tanten" i Pilestræde blev er død og begravet – omsider, fortæller annoncedirektør hos Berlingske Media, Søren Hyldgaard i dagens afsnit af MediaWatch julekalender:
”I 2008 har Berlingske Media´s annoncesalg undergået enorme forandringer lige som resten af koncernen. Vi er gået fra syv meget forskellige salgsafdelinger til een afdeling – landets absolut største annoncesalgsafdeling på over 250 personer. Vi har indført princippet ”One point of contact”, så en konsulent i princippet skal kunne sælge løsninger på kryds og tværs af vores over 120 print og net-publikationer. Det har været noget af en opgave og krævet fantastisk meget af den enkelte – ikke mindst tålmodighed.
De 150 medarbejdere i øst fik inden for fire uger nye kundeporteføljer, ny kulturbegreber, nye chefer, nye bonusaftaler, nye mål, nye kollegaer, nye kompetencer, nyt af det hele – undtagen de ”lidt triste” lokaler i Titangade. For at gøre det hele lidt mere spændende implementerede vi den 1. januar et helt ny annoncesystem og lukkede syv andre ned samtidig – og det fungerede naturligvis ikke fra dag ét – eksempelvis fungerede vores fakturering ikke korrekt, og vi havde på et tidspunkt i foråret et meget stort millionbeløb, som vi ikke kunne fakturere og få i kassen. Underholdningsværdien fik en ekstra hak nedad, da vi oplevede en nedgang i omsætningen – en kritisk cocktail.
Så den største begivenhed internt for annoncesalget var ubetinget, da vi den 11. august flyttede ind i vores nyrenoverede domicil i Pilestræde, hvor meget af det, vi havde arbejdet stenhårdt på, pludselig fungerede rigtig godt – herunder samarbejdet mellem øst og vest gav gode resultater. Smilene og humøret kom tilbage og glemt var forårets frustrationer. Medarbejderne har nu fået en fornemmelse af projektet – det begynder at give mening, og kunderne har blåstemplet vores tilgang til markedet – og så har vi fået bekræftet en fantastisk forandringsvilje, parathed og ikke mindst opbakning blandt medarbejderne. Endelig kan vi udnytte vores enorme potentiale og det er forpligtende. Herligt."
- MediaWatch