100FM og Soft slår P3 øst for Storebælt

Tilsammen har Radio 100FM og Radio Soft flere lyttere end P3 øst for Storebælt. Radio 100 FM og Radio Soft havde ifølge Gallup Radiometer 1.437.000 lyttere øst for Storebælt i uge 49. Dermed var de to radiokanaler tilsammen langt større end P4 med 1.247.000 antal lyttere og den mere direkte konkurrent P3 med 1.028.000 lyttere. Det danske radiomarked er normalt meget stabilt. Men danskerne er i julehumør, og det betyder forandring i markedet. Julemusikken på Radio Soft er nemlig et hit, og det betyder voldsom lyttervækst på Radio 100FM's søsterkanal Radio Soft. Samtidigt betød uge 49 også pæne tal for storesøsteren Radio 100FM, hvilket har medført, at 54 procent af lytterne øst for Storebælt har været forbi Radio 100FM eller Radio Soft i løbet af ugen. I sidste uge havde Radio Soft og Radio 100FM dermed tilsammen flere lyttere end DR's P3 øst for Storebælt. "Det er tredje år i træk, at vi fra slut november serverer den bedste julemusik for lytterne på Radio Soft. Det har været et hit hvert år, men i år er der virkeligt blevet flyttet nogle lyttere," fortæller kommerciel direktør Karsten Lange. Han afslører desuden, at personalet hos Radio 100FM har fået forespørgsler på "juleradio" fra lytterne siden efteråret. - Newspaq
MediaWatch

Tilsammen har Radio 100FM og Radio Soft flere lyttere end P3 øst for Storebælt.

Radio 100 FM og Radio Soft havde ifølge Gallup Radiometer 1.437.000 lyttere øst for Storebælt i uge 49.

Dermed var de to radiokanaler tilsammen langt større end P4 med 1.247.000 antal lyttere og den mere direkte konkurrent P3 med 1.028.000 lyttere.

Det danske radiomarked er normalt meget stabilt. Men danskerne er i julehumør, og det betyder forandring i markedet.

Julemusikken på Radio Soft er nemlig et hit, og det betyder voldsom lyttervækst på Radio 100FM's søsterkanal Radio Soft.

Samtidigt betød uge 49 også pæne tal for storesøsteren Radio 100FM, hvilket har medført, at 54 procent af lytterne øst for Storebælt har været forbi Radio 100FM eller Radio Soft i løbet af ugen.

I sidste uge havde Radio Soft og Radio 100FM dermed tilsammen flere lyttere end DR's P3 øst for Storebælt.

"Det er tredje år i træk, at vi fra slut november serverer den bedste julemusik for lytterne på Radio Soft. Det har været et hit hvert år, men i år er der virkeligt blevet flyttet nogle lyttere," fortæller kommerciel direktør Karsten Lange.

Han afslører desuden, at personalet hos Radio 100FM har fået forespørgsler på "juleradio" fra lytterne siden efteråret.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også