AOL satser stort i Danmark

AOL, det tidligere America Online, vil vinde markedsandele i Danmark med store investeringer i en ny annonceplatform. I oktober købte Ebay Den Blå Avis og Microsoft og Google er allerede betydelige spillere i Danmark. Nu er AOL også på vej ind på det danske marked, skriver Børsen. AOL's annonceplatform formåede på kun to døgn i november at skabe en milliard reklamevisninger på internettet til en kampagne for mobilselskabet T-Mobile.
MediaWatch

AOL, det tidligere America Online, vil vinde markedsandele i Danmark med store investeringer i en ny annonceplatform.

I oktober købte Ebay Den Blå Avis og Microsoft og Google er allerede betydelige spillere i Danmark.

Nu er AOL også på vej ind på det danske marked, skriver Børsen.

AOL's annonceplatform formåede på kun to døgn i november at skabe en milliard reklamevisninger på internettet til en kampagne for mobilselskabet T-Mobile.

Og det er den slags tal og perspektiver, som kan få den nordeuropæiske direktør for AOLs annoncenetværk Platform-A, Per Kristian Tandberg helt op at ringe.

"Vi kan nå lige så mange forbrugere som et stort tv-program i prime time. Men det koster kun en brøkdel, og du kan ramme målgruppen langt mere præcist," siger han.

AOL har i de senere år fokuseret på bredere aktiviteter, herunder at opbygge at annoncenetværk, hvor forretningsmodellen tidligere var bygget op om selskabets egen succesrige portal.

Tankegangen bag et annonceneværk som Platform-A er kombinationen af en bred dækning med klar målgruppeorientering - såkaldt 'behavioral targeting' - hvor annonceringen rammer målgrupper mere præcist.

"Markedet for online-annoncering er komplekst. Det kan være svært at navigere i," siger Per Kristian Tandberg.

Han peger dog på, at i Norden er internetbrugen langt fremme teknologisk og adfærdsmæssigt.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også