Klamphuggerne skal ud i verden
Historier om svindlere, ødelagte huse og ruinerede familier har fire torsdage i efteråret suget seerne til skærmen. I gennemsnit fik programmet Klamphuggerne 879.000 seere pr program, og toppede på 1,1 million.
Formatet er udviklet af TV 2’s egen udviklingsafdeling i samarbejde med Nordisk Film. I TV 2’s programafdelingen er faktachef Sune Roland Jensen aldeles tilfreds med samarbejdet med produktionsselskabet, som formentlig betyder, at TV 2 kan sælge Klamphuggerne videre.
”Vi sætter en stor ære i at samarbejde kreativt med produktionsmiljøet om at skabe danske formater, som også kan have en gang andre steder i verden. Og fra, hvad vi hører, er der meget, der tyder på, at "Klamphuggerne"s effektive fortællemodel kommer til at køre på andre skærme end de danske. I en tid hvor udenlandske formater fylder meget, også på public service-stationerne, er det særligt skønt, når vi rammer rent med egenudviklede tv-formater, siger Sune Roland Jensen.