Nykredit har succes med virale film
Indtil videre har 120.000 danskere set den virale film, som Nykredit har lavet med to professionelle golfspillere, der spiller street-golf.
Virale film bliver normalt set af det lidt yngre publikum og er således af mange forbundet med teenagekultur. Men Nykredits film er nået ud til en helt anden aldersgruppe: 80 pct. er over 25 år og 20 pct. er over 55, oplyser reklamebureauet bag filmen, Club Viral.
"Jeg er slet ikke i tvivl om, at man kan arbejde viralt på tværs af alle målgrupper. Om man er ung eller gammel er ligegyldigt, så længe det er relevant," fortæller Søren Allan Frederiksen, som er marketingschef for Nykredit, til Berlingske Tidende.
Til gengæld er publikummet afgrænset på den måde, at kun fire pct. af dem, der har set filmen, ikke spiller golf.
"Det er nok udtryk for de virale films begrænsninger. Folk sender kun film videre til venner og bekendte, som de tror, deler deres interesse for emnet. Ellers falder de igennem som afsender," forklarer Søren Allan Frederiksen.
- Newspaq