TV2 klar til priskrig

TV2 er presset. Derfor lægger kanalen nu op til krig om priserne på tv-reklamer i 2009.
MediaWatch

I kølvandet på finanskrisen falder annoncemarkedet på TV, og TV 2 forudser, at de vil tabe 150 millioner kroner i reklameindtægter på tv til næste år.

Derfor lader kanalen ikke priserne stige på tv-reklamer i 2009. Det fremgår af kanalens 'Priser og Betingelser', som TV 2 offentliggjorde i torsdags.

"Kampen om annoncørernes penge bliver hård i 2009. Hårdere end tidligere - og det betyder, at tiden ikke er til at hæve priserne. Annoncørerne vælger til og fra, og vi skal være en del af valget," siger koncerndirektør Flemming Rasmussen til Børsen.

Det er første gang siden Flemming Rasmussen blev ansat i 2000, at priserne ikke er steget.

Konkurrenterne mener, at konsekvenserne af de nye, lavere priser bliver en priskrig.

"TV 2's udspil betyder en priskrig. Det er ikke overraskende, at de ikke sætter priserne op, men det er meget aggressivt," siger Mikael Ostenfeld, tv-direktør hos mediebureauet Carat.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også