100FM har betalt

Radio 100FM har mandag formiddag betalt sin manglende koncessionsafgift og kan nu sende videre.
Per Fanefjord Laursen

"Jeg har sagt til vore ejere, at jeg tror på de politiske signaler om radio, der er givet i medierne og til mig personligt," siger direktør Jim Receveur.

Jim Receveuer og ejeren John de Mol havde behov for et politisk signal om, at betingelserne for kommerciel radio bliver mere attraktive, så man kan tjene penge på mediet. Det signal har man fået, og man tror på det. Derfor er der nu betalt.

"Politikerne kan ikke love os noget, men jeg tror på, at interessen for at løse problemerne for mediet, vi har hørt, er oprigtigt ment."

Politikerne skal mødes tre gange i december for at vende flere politiske emner, herunder radiomarkedet og ikke mindst TV 2's situation. Første gang i morgen, erfarer MediaWatch.

"De har sagt, at de vil se på en replanlægning, som jo er vedtaget, og en skønhedskonkurrence."

Receveur refererer til, at der tegner sig bred enighed om at gennemføre en såkaldt "lille" replanlægning, der helt friholder DRs frekvenser.

100FM har betalt de 22,5 mio.kr. minus det, der er betalt a conto, nemlig 610.000, kr.

I den politiske lejr glæder Mogens Jensen sig og over 100FM's beslutning om at holde fast i det danske marked.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også