Dyrt at ændre dato for digitalt sendenet

Politikerne taler om at fremskynde overgangen fra analogt til digitalt tv-signal med en måned, men det vil koste et tociftret milionbeløb. Flere partier har talt om at fremskynde datoen for overgangen fra digitalt sendenet til analogt, og senest har Venstre meldt sig i koret. Men det vil koste mange millioner kroner, fordi kampagnematerialet allerede er trykt.
MediaWatch

Politikerne taler om at fremskynde overgangen fra analogt til digitalt tv-signal med en måned, men det vil koste et tociftret milionbeløb.

Flere partier har talt om at fremskynde datoen for overgangen fra digitalt sendenet til analogt, og senest har Venstre meldt sig i koret. Men det vil koste mange millioner kroner, fordi kampagnematerialet allerede er trykt.

Politikerne vil flytte datoen pga. lokalstationernes dækning af kommunalvalget og valgkamp i november 2009. Men det kommer til at koste, siger det firma, der skal kommunikere overgangen ud til danskerne, skriver Markedsforing.dk

"Hvis politikerne ændrer datoen, så vil det lade sig gøre at ændre kampagnen. Men det bliver dyrt, og hele kampagnen vil blive forsinket," advarer Torben Dan Pedersen, der er chef for Sekretariatet for Det Nye Tv-signal, samt direktør og partner i Advice.

Han henviser til, at 2,6 millioner pjecer er færdigtrykt, og nogle er også uddelt. Samtidig er alle reklamespots og oplysningsfilm filmet, speaket og redigeret, og der er allerede booket plads i TV 2's reklameblokke.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også