TV 2 News søger flere partnere

Et år med stærk vækst og stigende seertal får nu TV 2 News til at se sig om efter nye kommercielle partnere. Seertallet steg markank hos TV 2 News i 2008, og det får nu nyhedskanalen til at se sig om efter flere kommercielle partnere. Helt præcist regner de med at sælge ti partnerskaber til virksomheder næste år. I år kører kanalen med seks sponsorater.
MediaWatch

Et år med stærk vækst og stigende seertal får nu TV 2 News til at se sig om efter nye kommercielle partnere.

Seertallet steg markank hos TV 2 News i 2008, og det får nu nyhedskanalen til at se sig om efter flere kommercielle partnere. Helt præcist regner de med at sælge ti partnerskaber til virksomheder næste år. I år kører kanalen med seks sponsorater.

"Med den stærke vækst News har vist, og den efterspørgsel vi mærker fra virksomhederne, har vi besluttet at udvide antallet af partnerskaber," siger Flemming Rasmussen, der er TV 2's koncerndirektør for salg og marketing til Børsen Mediemarked.

De første 11 måneder af 2007 var TV 2 News' seerandel beskedne 0,7 procent. Men med mere end en fordobling i 2008 til 1,7 procent har kanalen allerede modtaget tilbud fra otte potentielle partnere.

Det ventes, at de nye partnerskaber vil indbringe 3,5 mio. kr. hver og 30-35 mio. kr. i alt. I år kom der 22 mio. kr. i kassen fra partnerskaber.

Flemming Rasmussen afviser dog, at antallet af partnerskaber skal udvides alt for meget, og et tal som 20 er alt for højt. Samtidig understreger han, at hovedindtjeningen for kanalen stadig skal komme fra brugerbetaling.

Tv director hos Iniative Universal Media Jakob Olsen mener, at det stadig kan være en god investering at reklamere på News, der har et særdeles veluddannet og velhavende målgruppe.

Men han advarer samtidig stationen mod at presse citronen for hårdt, fordi for meget "støj" på kanalen kan skræmme potentielle partnere væk.

I 2007 havde nyhedskanalen et tab på 39 mio. kr. efter skat, men man regner med plus på bundlinien både i 2008 og 2009.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også