Hver tredje krone skæres af mediebudgetter

Tre ud af fire svenske selskaber med et markedsføringsbudget på mindst 10. mio. kr skærer markant i markedsføringen i 2009. Det skriver Kampanje.com. Svenske Dagens Media har set på de svenske annoncørers annoncebudgetter for 2009, og de bliver i snit beskåret med 34 procent, viser undersøgelsen, hvor 109 virksomheder medvirkede. Fire ud af fem selskaber meldte, at de ville investere mindre i 2009 sammenlignet med i år.

Tre ud af fire svenske selskaber med et markedsføringsbudget på mindst 10. mio. kr skærer markant i markedsføringen i 2009. Det skriver Kampanje.com. Svenske Dagens Media har set på de svenske annoncørers annoncebudgetter for 2009, og de bliver i snit beskåret med 34 procent, viser undersøgelsen, hvor 109 virksomheder medvirkede. Fire ud af fem selskaber meldte, at de ville investere mindre i 2009 sammenlignet med i år.

Richad Lium, der har stået for undersøgelsen for Dagens Media, mener ikke, at tallene er helt så slemme, som man kunne forvente i betragtning af krisen.

"Jeg havde regnet med, at de ville ligge på omkring 40-50 procent," siger han til Dagens Media.

- MediaWatch

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også