Ingeniøren vil kommunikere via socialt netværk

For at ramme de unge, hvor de er, laver Ingeniøren's hjemmeside nu en Facebook-applikation, der skal få ing.dk til at vokse. Sidste år introducerede Ingeniøren sin hjemmeside ing.dk, og siden er det kun gået frem for nyheds- og videnshjemmesiden. Det nyeste tiltag fra ing.dk bliver en Facebook-applikation, hvor brugerne af det sociale netværk kan dyste med venner om viden inden for teknologi og naturvidenskab. "Som mediehus forsøger vi på nettet at ramme målgruppen, hvor den er. Det er nettets natur. Mange unge mennesker benytter Facebook til at holde sig opdateret om vennerne, og vi synes det er spændende at eksperimentere med det nye medie som en platform for kommunikation og interaktion," siger Arne R. Steinmark, administrerende direktør for Mediehuset Ingeniøren i en pressemeddelelse. Facebook-applikationen hedder "Så ka' du lære det!" og er en form for quiz, hvor brugerne på ing.dk stiller spørgsmålene, som andre så kan svare på og dermed teste deres viden. Svarene gives af 100 eksperter, som Ingeniøren har tilknyttet i forvejen. "Lanceringen af en Facebook-applikation er en naturlig del af udviklingen for ing.dk, som ikke blot henvender sig til ingeniører, men favner alle med interesse for videnskabens og teknikkens verden," skriver Ingeniøren i pressemeddelelsen.
MediaWatch

For at ramme de unge, hvor de er, laver Ingeniøren's hjemmeside nu en Facebook-applikation, der skal få ing.dk til at vokse.

Sidste år introducerede Ingeniøren sin hjemmeside ing.dk, og siden er det kun gået frem for nyheds- og videnshjemmesiden.

Det nyeste tiltag fra ing.dk bliver en Facebook-applikation, hvor brugerne af det sociale netværk kan dyste med venner om viden inden for teknologi og naturvidenskab.

"Som mediehus forsøger vi på nettet at ramme målgruppen, hvor den er. Det er nettets natur. Mange unge mennesker benytter Facebook til at holde sig opdateret om vennerne, og vi synes det er spændende at eksperimentere med det nye medie som en platform for kommunikation og interaktion," siger Arne R. Steinmark, administrerende direktør for Mediehuset Ingeniøren i en pressemeddelelse.

Facebook-applikationen hedder "Så ka' du lære det!" og er en form for quiz, hvor brugerne på ing.dk stiller spørgsmålene, som andre så kan svare på og dermed teste deres viden. Svarene gives af 100 eksperter, som Ingeniøren har tilknyttet i forvejen.

"Lanceringen af en Facebook-applikation er en naturlig del af udviklingen for ing.dk, som ikke blot henvender sig til ingeniører, men favner alle med interesse for videnskabens og teknikkens verden," skriver Ingeniøren i pressemeddelelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også