Nej tak til reklamer gavner online

Forbrugernes nej tak til uønskede tryksager kan øge markedsføringen på internettet og gøre det lettere at fordele annoncekronerne, mener FDIM-formand.
Zandra Damsgaard

Fra den 30. april 2009 er distributører tvunget til at respektere forbrugernes nej tak til adresseløse tryksager, og det kan sætte skub i annonceringen på internettet, vurderer Christian Peytz, der er formand for Foreningen af Danske Interaktive Medier, FDIM.

"Nu begynder vilkårene i den digitale og analoge verden at nærme sig hinanden. Direct marketing på mail kræver en direkte tilladelse fra forbrugeren, men hvis for eksempel supermarkedskæder som Coop opruster med gode tilbud, kan det føre til at flere accepterer katalogerne i deres indbakke," siger han ifølge computermagasinet comon.dk.

Hos Coop oplever man allerede et skifte fra offline- i retning mod onlineannoncering, og den store danske kæde har således oprustet både på hjemmesiden og med e-mails, rapporterer internetmediet.

Christian Peytz mener, at de nye retningslinjer for adresseløse tryksager vil kunne bidrage til en generel revurdering af, hvordan reklamekronerne fremover skal allokeres.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også