Net-dramaer sælger varen

Iværksættervirksomheden Congin har fået stor succes med at producere dramaer til kommercielt brug på nettet. Det er ikke længere nok med farverige bannerreklamer, hvis annoncørerne vil fange deres målgruppe. Det ved Congin alt om. De har stor succes med at producere fiktion til kommercielt brug. "Vi fanger og fastholder folk med dramaer. Det kan være interaktive tegneserier, computerspil, video eller en blanding af det hele," fortæller Congin stifter og direktør, Christian Fonnesbech til Berlingske Tidende. Virksomheden beskæftiger fem medarbejdere, men har langt flere involveret i arbejdet med de interaktive reklamer. "Vi har outsourcet en række opgaver, til pakistanske programmører, indiske animationsfolk og danske manuskriptforfattere," siger Fonnesbech. Selv om det helt sikkert er vejen frem i markedsføring, så er det stadig kun nogle få virksomheder, der tør satse på denne nye form for reklame. "Vores kunder har hidtil været de visionære virksomheder, såkaldte early adopters. Men vi kan mærke, at det går den rigtige vej, flere bliver interesseret, og vores opgaver bliver stadig større, mere komplekse og ambitiøse," fortæller Congins direktør.
MediaWatch

Iværksættervirksomheden Congin har fået stor succes med at producere dramaer til kommercielt brug på nettet.

Det er ikke længere nok med farverige bannerreklamer, hvis annoncørerne vil fange deres målgruppe. Det ved Congin alt om. De har stor succes med at producere fiktion til kommercielt brug.

"Vi fanger og fastholder folk med dramaer. Det kan være interaktive tegneserier, computerspil, video eller en blanding af det hele," fortæller Congin stifter og direktør, Christian Fonnesbech til Berlingske Tidende.

Virksomheden beskæftiger fem medarbejdere, men har langt flere involveret i arbejdet med de interaktive reklamer.

"Vi har outsourcet en række opgaver, til pakistanske programmører, indiske animationsfolk og danske manuskriptforfattere," siger Fonnesbech.

Selv om det helt sikkert er vejen frem i markedsføring, så er det stadig kun nogle få virksomheder, der tør satse på denne nye form for reklame.

"Vores kunder har hidtil været de visionære virksomheder, såkaldte early adopters. Men vi kan mærke, at det går den rigtige vej, flere bliver interesseret, og vores opgaver bliver stadig større, mere komplekse og ambitiøse," fortæller Congins direktør.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også