Annoncebudgetter falder drastisk

De mørke tider på de finansielle markeder har fået annoncørerne til at skære kraftigt i budgetterne til marketing, viser en Børsen-undersøgelse.
MediaWatch

Mere end en tredjedel, helt præcist 38 pct., af landets annoncører overvejer at skære i deres markedsføringsbudget. Det viser en undersøgelse, som Dagbladet Børsen har foretaget.

Det får dog ikke direktøren i Dansk Annoncørforening, Otto B. Christiansen, til at miste modet:

"Da jeg så tallene, var jeg positivt overrasket. Med al den avissnak om krise ville jeg have troet, at over 50 pct. ville skære i budgetterne. Jeg tror, at marketing er blevet dygtigere til at forklare, at man mister konkurrenceevne og forretningskraft, hvis man ikke bruger penge på markedsføring," siger han til avisen.

Jørn Thulstrup, der er senioranalytiker i IFKA - Institut for Konjunktur-Analyse, er dog ikke lige så positiv:

"Tallene lyder dramatiske, ikke mindst efter en årrække med stigende annonceomsætning og markedsføringsindsats. Pilen vender helt klart nedad for annoncemarkedet," siger han.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også