Mere end en tredjedel, helt præcist 38 pct., af landets annoncører overvejer at skære i deres markedsføringsbudget. Det viser en undersøgelse, som Dagbladet Børsen har foretaget.
Det får dog ikke direktøren i Dansk Annoncørforening, Otto B. Christiansen, til at miste modet:
"Da jeg så tallene, var jeg positivt overrasket. Med al den avissnak om krise ville jeg have troet, at over 50 pct. ville skære i budgetterne. Jeg tror, at marketing er blevet dygtigere til at forklare, at man mister konkurrenceevne og forretningskraft, hvis man ikke bruger penge på markedsføring," siger han til avisen.
Jørn Thulstrup, der er senioranalytiker i IFKA - Institut for Konjunktur-Analyse, er dog ikke lige så positiv:
"Tallene lyder dramatiske, ikke mindst efter en årrække med stigende annonceomsætning og markedsføringsindsats. Pilen vender helt klart nedad for annoncemarkedet," siger han.
- Newspaq