Finanskrisen rammer også Playboy

Et af de største mandeblade i verden, Playboy, oplever nu også finanskrisen med faldende indtjening og nedgang i annonceindtægterne. Det er ikke helt så let at sælge billeder af nøgne damer, som det har været. Månedsmagasinet Playboy har sværere ved at få forretningen til at løbe rundt og må som konsekvens af faldende annonceindtægter iværksætte en spareplan, der koster mindst 80 medarbejdere jobbet. Playboy har forleden aflagt kvartalsregnskab for tredje kvartal, der viste et fald i nettoindtjeningen på 5,2 mio. dollars, mens indtjeningen faldt til 70,4 mio. dollars fra 82,8 mio. dollars, svarende til 15 procent, skriver chicagotribune.com. Samtidig forventer Playboy en nedgang i annonceindtægterne i fjerde kvartal på 17 procent. Dermed ligger en bedring af koncernens regnskab ikke lige om hjørnet. Koncernen har iværksat en plan, der skærer 12 mio. dollars om året af budgettet, hvilket også vil medføre en lukning af dvd-forretningen. Dermed er koncernens hovedindtægtskilde nærmest blevet salget af retten til at sætte det iøjnefaldende kaninlogo på alt fra T-shirts til diamantvedhæng, skriver business.dk.
MediaWatch

Et af de største mandeblade i verden, Playboy, oplever nu også finanskrisen med faldende indtjening og nedgang i annonceindtægterne.

Det er ikke helt så let at sælge billeder af nøgne damer, som det har været. Månedsmagasinet Playboy har sværere ved at få forretningen til at løbe rundt og må som konsekvens af faldende annonceindtægter iværksætte en spareplan, der koster mindst 80 medarbejdere jobbet.

Playboy har forleden aflagt kvartalsregnskab for tredje kvartal, der viste et fald i nettoindtjeningen på 5,2 mio. dollars, mens indtjeningen faldt til 70,4 mio. dollars fra 82,8 mio. dollars, svarende til 15 procent, skriver chicagotribune.com.

Samtidig forventer Playboy en nedgang i annonceindtægterne i fjerde kvartal på 17 procent. Dermed ligger en bedring af koncernens regnskab ikke lige om hjørnet.

Koncernen har iværksat en plan, der skærer 12 mio. dollars om året af budgettet, hvilket også vil medføre en lukning af dvd-forretningen.

Dermed er koncernens hovedindtægtskilde nærmest blevet salget af retten til at sætte det iøjnefaldende kaninlogo på alt fra T-shirts til diamantvedhæng, skriver business.dk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien