Uklarhed omkring købere af Jubii

Det er uklart, hvem der kan have interesse i at købe den svindende internetportal Jubii efter den blev sat til salg i september.
MediaWatch

De tyske ejere, koncernen Lycos Europe, satte i september Jubii til salg, men endnu er det uklart, hvem der skulle have interesse i at købe portalen, og om der overhovedet er kommet nogle bud fra potentielle købere, skriver Berlingske Tidende.

Fra i årevis at have været den største webportal i Danmark er Jubii i dag røget ned på en femtendeplads på listen over de mest besøgte danske websites.

Sites fra både Berlingske, JP/Politikens Hus, DR og TV2 rangerer højere på listen end Jubii gør. Portalen er dermed blevet overhalet af dem, der ellers kunne have interesse i at købe den.

"Vi har ikke budt på Jubii. Efter min opfattelse er det ikke længere en tilstrækkeligt interessant spiller," siger koncernchef i Berlingske Media, Lisbeth Knudsen.

Medieanalytiker fra Kaupthing Bank, Henrik Schultz, vurderer dog, at Jubii kan være interessant for en række virksomheder, der gerne vil opbygge positioner på nettet.

Jubii lægger sig nemlig et sted midt imellem Google, der har sat sig på søgeannoncerne og eBay, der vil stjæle dagbladenes annoncer.

"Min vurdering er, at der er interesse for at opbygge online-positioner i Danmark, hvor ingen har den attraktive position som dominerende. Det er det, der gør et site som Jubii interessant," siger han til Berlingske Tidende.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også