Schibsted mærker nu finanskrisen

Mediekoncernen Schibsted mærker nu finanskrisens indvirkning på annoncemarkedet og præsenterer et dårligt tredje kvartalsregnskab.
MediaWatch

Schibsteds topchef Kjell Aamot kunne fredag præsentere et dårligere regnskab for tredje kvartal end sidste år.

Virksomheden havde et resultat før skat på 59 mio. kr. for tredje kvartal mod 74 mio. kr. i tredje kvartal sidste år.

Schibsted forklarer resultatet med, at finanskrisen nu har ramt. Selskabet kan helt tydeligt se, at problemerne opstod i anden halvdel af september, hvor annonceindtægterne faldt med tre procent.

"Uroen på finansmarkedet vanskeliggør forudsigeligheden i annoncemarkedet. Situationen vil styrke positionen for de internetbaserede medier, men denne vækstrate ventes dog at aftage," skriver Schibsted i regnskabsmeddelelsen.

Det er især rubrikannoncerne på de trykte medier, der er udsat i nedgangstider.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også