Baronessen på retur

SBS taber seere i kampen med tv-programmet 'Baronessen flytter ind'. Hård konkurrence fra TV3 og TV 2 får danskerne til at vælge programmet fra.
MediaWatch

Opdateret: Det startede så godt, da SBS havde premiere på deres seneste satsning 'Baronessen flytter ind'. Hele 151.000 så premiereprogrammet, men siden da er interessen dalet, skriver Business.dk.

Caroline Fleming har nok tv-tække, men hun og SBS taber kampen til 'Robinson Ekspeditionen' og 'Station 2'. Men SBS er stadig glade for programmet.

"Det er et dejligt og livsbekræftende program, som på den måde bliver et godt alternativ til de andre programtilbud om mandagen, der per tradition er en dag med hård konkurrence," siger Jesper Jürgensen, kommunikationschef hos SBS TV.

"Programmet havde 151.000 til premieren, så faldt tallet i afsnit to, men tredje afsnit i mandags landede på 141.000 seere, og det ret flot. 'Baronessen flytter ind' ligger og konkurrerer med Robinson og Station 2, som er to meget store programmer," siger Jesper Jürgensen.

SBS havde knap 113.000 seere til det andet program i rækken, hvor Caroline Fleming bytter liv med en almindelig dansk kvinde. Tallene er langt fra de 700.000 seere, TV 2 havde, da de viste programmet 'Baronessen' i 2007 - men den sammenligning er ikke fair, mener Jesper Jürgensen.

"Man kan ikke sammenligne tal fra de to kanaler. TV 2 når langt bredere ud, og de har også per tradition langt flere seere per program. Baronessen skuffer på ingen måde," siger Jesper Jürgensen. 

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også