Morgenhyrderne brander 100FM igen

En ny kampagne til 10 mio. kr. skal med det genopstandne flagskib Morgenhyrderne i front trække flere lyttere til Radio 100FM.
Zandra Damsgaard

Radiostationen vil have flere lyttere, som bliver i længere tid på kanalen, og midlet til det mål er at skabe opmærksomhed omkring sommerens relancering af det populære morgenprogram Morgenhyrderne.

I en ny kampagne vil programmets tre værter Lasse Rimmer, Charlotte Vigel og Jacob Wilson således blandt andet optræde som vaskeægte amerikanske bondeknolde under temaet '0 % hillbilly musik' i B.T. og gratisaviserne, på nettet, på læskure og i busser.

”Sidst, Radio 100FM kørte en 0 % -kampagne, viste det sig at være et rigtigt stærkt reklamekoncept. Og hele kampagnen kommunikerer da også det, vi er kendte for – 100 % god musik, 100 % sjov og ikke mindst Morgenhyrderne selv,” siger kommerciel direktør Karsten Lange ifølge en pressemeddelelse.

To fluer med et smæk
Den 18. august i år vendte Morgenhyrderne efter en pause på knap et år tilbage i æteren, og programmet sendes nu atter på hverdage fra kl. 6 til 9.

Oprindeligt bestod trekløveret af Andrea Elisabeth Rudolph, Lars Hjortshøj og Lasse Rimmer, der som den sidste forlod både Morgenhyrderne og Radio 100FM for godt et år siden. Det fik stationen til efter fire års succes at afvikle programmet.

Nu vil Radio 100FM så slå to fluer med et smæk ved at gøre reklame for Morgenhyrdernes genopstandelse og samtidig lade programmet trække nye lyttere til.

Den netop lancerede kampagne er blevet til i et samarbejde mellem reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners, fotografen Simon Ladefoged og mediebureauet Initiative Universal Media og har kostet 10 mio. kr.

Ud over tilstedeværelsen i aviser, på internettet og diverse outdoor vil Morgenhyrderne på sigt tone frem i taxaer og via projektorer på de københavnske metrostationer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også