Lisbeth Knudsen truer med lukninger

Faldende annonceindtægter får Berlingske-chef Lisbeth Knudsen til at højne kravene til koncernens tabsgivende virksomheder.
MediaWatch

Faldende annonceindtægter får Berlingske-chef Lisbeth Knudsen til at højne kravene til koncernens tabsgivende virksomheder.

Mecom, der står bag Berlingske Media, meddelte torsdag at selskabet lider under faldende annonceindtægter.

Det får nu Lisbeth Knudsen til at forlange mere af de dele af Berlingske Media, der ikke klarer sig godt nok.

"Der skal være gode strategiske argumenter for at opretholde ting, der ikke kan gå i nul i 2009," siger koncernchef i Berlingske Media, Lisbeth Knudsen, til business.dk.

Derfor vil Knudsen gennemføre en større gennemgang af mediehusets aktiver.

"Vi kigger på alle aktiviteter, og ser om de tabsgivende kan rettes op, så de går i nul i 2009, eller om det ikke er muligt," siger hun.

Lisbeth Knudsen understreger dog, at der ikke vil blive tale om omfattende lukninger.

"Det er mindre end en håndfuld og nogen af dem kan have så stor strategisk betydning, at vi vælger at acceptere det," siger Knudsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også