Kvalitetsjournalistik truet af krisen

Finanskrisen får konsekvenser for kvalitetsjournalistikken, mener den canadiske magasinguru Tyler Brûle. Økonomisk svækkede medier, aggressive PR-bureauer og annoncører, der tørster efter større indflydelse, er en farlig blanding. Det siger Tyler Brûle til Børsen efter sidste uges New Media Days konference i København. Han er en magasinlegende, der blandt andet står bag magasinerne Wallpaper og Monocle.
MediaWatch

Finanskrisen får konsekvenser for kvalitetsjournalistikken, mener den canadiske magasinguru Tyler Brûle.

Økonomisk svækkede medier, aggressive PR-bureauer og annoncører, der tørster efter større indflydelse, er en farlig blanding.

Det siger Tyler Brûle til Børsen efter sidste uges New Media Days konference i København. Han er en magasinlegende, der blandt andet står bag magasinerne Wallpaper og Monocle.

Brûle frygter, at krisen på de finansielle markeder betyder, at medierne i højere grad må underlægge sig lette løsninger fra annoncører og PR-bureauer.

"Der er en overhængende fare for, at krisen betyder, at flere medieejere og udgivere vil nu vil være fristet til hoppe i seng med selskaber og annoncører," siger han til Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også