Britiske annoncører skærer i reklamebudgetterne

Procter & Gamble, der blandt andet står bag kendte mærker som Ariel, Gillette og Pampers, skærer nu dramatisk i deres reklamebudget.
MediaWatch

Den verdensomspændende virksomhed har i tredje kvartal i år skåret deres reklamebudget med 16 millioner pund (150 mio. kr.) i forhold til samme periode sidste år.

Det viser de seneste tal fra Bellwether analysen fra IPA (Institute for Practioners in Advertising).

Procter & Gamble var i 2007 den britiske virksomhed, der brugte flest penge på reklamer med et budget på over 200 millioner pund. Også andre britiske annoncører har ifølge analysen skåret kraftigt i deres reklamebudget for tredje kvartal i år.

En analyse fra Credit Suisse First Boston forudsiger, at tv-reklamemarkedet i Storbritannien vil falde 8-10 procent i fjerde kvartal i år, og at markedet til næste år vil ligge 5 procent under 2008-niveau.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også