Bonanza lancerer julekalenderhit

Snart er der gensyn med Jullerup Færgeby på DR-sitet Bonanza, der onsdag blev kåret som Årets Nye Medie ved New Media Days Awards.

Siden lanceringen d. 16. januar i år har danskerne genset og genhørt over 10,2 millioner udsendelser på Bonanza, og det indbragte sitet titlen som Årets Nye Medie på New Medie Days Awards.

DR's chefredaktør for on demand-området Nicolai Porsbo glæder sig over prisen til Bonanza og lover mere arkivguld fremover. I første omgang et gensyn med DR's julekalendere.

”I takt med at DR får flere og flere programmer fra arkiverne digitaliseret, vil der komme stadig mere op fra gemmerne og ud på sitet i de næste år, og allerede om kort tid lancerer vi en særlig julekalender-feature, hvor man kan gense gamle tv-julekalendere,” siger Nicolai Porsbo.

Mest set på Bonanza er tv-serien ’Matador’, som er blevet set af op mod 170.000 brugere.

Det er anden gang Bonanza prises herhjemme, sitet sikrede sig nemlig Juryens Særpris, da Mediernes Internetpris blev uddelt på IT-Universitetet i København i juni.

DR modtog også prisen for ’Årets Nye Medie’ i 2006, hvor det var DRs net-tv-tilbud, dr.dk tv, der løb med hæderen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også