Bonanza lancerer julekalenderhit
Siden lanceringen d. 16. januar i år har danskerne genset og genhørt over 10,2 millioner udsendelser på Bonanza, og det indbragte sitet titlen som Årets Nye Medie på New Medie Days Awards.
DR's chefredaktør for on demand-området Nicolai Porsbo glæder sig over prisen til Bonanza og lover mere arkivguld fremover. I første omgang et gensyn med DR's julekalendere.
”I takt med at DR får flere og flere programmer fra arkiverne digitaliseret, vil der komme stadig mere op fra gemmerne og ud på sitet i de næste år, og allerede om kort tid lancerer vi en særlig julekalender-feature, hvor man kan gense gamle tv-julekalendere,” siger Nicolai Porsbo.
Mest set på Bonanza er tv-serien ’Matador’, som er blevet set af op mod 170.000 brugere.
Det er anden gang Bonanza prises herhjemme, sitet sikrede sig nemlig Juryens Særpris, da Mediernes Internetpris blev uddelt på IT-Universitetet i København i juni.
DR modtog også prisen for ’Årets Nye Medie’ i 2006, hvor det var DRs net-tv-tilbud, dr.dk tv, der løb med hæderen.