Metro International vil satse på internettet

Gratisavisen Metro International udgiver i flere end 20 lande og vil nu også forsøge sig på nettet. Det skal ikke kun være nyheder på sitet, men også forbrugerorienteret indhold og underholdning. "Vi er meget tæt på at få en aftale på plads med en samarbejdspartner, som kan tilføre nyt indhold til Metros hjemmesider," fortæller topchef Per Mikael Jensen til Journalisten.dk. Metro International må alliere sig med andre partnere for at få det til at løbe rundt, men hvilke det bliver, er stadig hemmeligt.
MediaWatch

Gratisavisen Metro International udgiver i flere end 20 lande og vil nu også forsøge sig på nettet.

Det skal ikke kun være nyheder på sitet, men også forbrugerorienteret indhold og underholdning.

"Vi er meget tæt på at få en aftale på plads med en samarbejdspartner, som kan tilføre nyt indhold til Metros hjemmesider," fortæller topchef Per Mikael Jensen til Journalisten.dk.

Metro International må alliere sig med andre partnere for at få det til at løbe rundt, men hvilke det bliver, er stadig hemmeligt.

Det kommende site på Metro International vil også indeholde et nyt fænomen kaldet 'dayparting', som skal dominere med nyheder om morgenen, hvor underholdning vil komme senere på dagen. Udseendet og karakteren skifter dermed også i løbet af dagen.

Sitet bliver lige nu testet i Spanien og Frankrig, da det er vigtigt for holdet bag Metro International at se, hvordan folk reagerer på de forskellige udgaver af sitet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også