Kanal 4 vinder point

Den kvindelige Kanal 4 ligner mere og mere hovedkanalen hos SBS, når YouSee forfremmer kanalen til grundpakken.
Per Fanefjord Laursen

YouSee rykker Kanal 4 ned i grundpakken fra 1. januar. Flytningen af Kanal 4 betyder, at tv-kanalen kan ses af ca. 170.000 nye husstande, og det vil udløse en stigning på ca. syv procentpoint i penetration, vurderer informationschef Jesper Jürgensen, SBS TV.

”Med den øgede penetration regner vi selvfølgelig med at kunne øge seningen og reklamesalget på kanalen.”

Hos YouSee opfatter man Kanal 4 som SBS’ hovedkanal. Derfor indsættes den i grundpakken. Kanal4 rummer de største fast seerhits i SBS regi og vinder væsentlige markedsandele.

”Lad mig formulere det på den måde, at Kanal 4 primært er rettet mod kvinder, men hvor mændene godt må kigge med. Derfor er vi også meget interesseret i, at kanalen har en bred distribution og kan nås af så mange kvinder som muligt. Kanal 5 er stadigvæk vores brede kanal, og det bliver den ved med at være,” siger Jesper Jürgensen.


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også