Kanal 4 vinder point
YouSee rykker Kanal 4 ned i grundpakken fra 1. januar. Flytningen af Kanal 4 betyder, at tv-kanalen kan ses af ca. 170.000 nye husstande, og det vil udløse en stigning på ca. syv procentpoint i penetration, vurderer informationschef Jesper Jürgensen, SBS TV.
”Med den øgede penetration regner vi selvfølgelig med at kunne øge seningen og reklamesalget på kanalen.”
Hos YouSee opfatter man Kanal 4 som SBS’ hovedkanal. Derfor indsættes den i grundpakken. Kanal4 rummer de største fast seerhits i SBS regi og vinder væsentlige markedsandele.
”Lad mig formulere det på den måde, at Kanal 4 primært er rettet mod kvinder, men hvor mændene godt må kigge med. Derfor er vi også meget interesseret i, at kanalen har en bred distribution og kan nås af så mange kvinder som muligt. Kanal 5 er stadigvæk vores brede kanal, og det bliver den ved med at være,” siger Jesper Jürgensen.