Danske Spil og Carlsberg dominerer reklameprisnominering

De nominerede til dette års uofficielle Danmarksmesterskab i reklamefilm, The True Award, er blevet udpeget, og på annoncørsiden er to virksomheder altdominerende.
Zandra Damsgaard

Danske Spils stribe af lettere mandschauvinistiske fodboldreklamer og Carlsbergs drengerøvsfilm med blandt andet et driblende egern har gode chancer for en plads på podiet, når Dansk Annoncørforening og Producentforeningen den 31. oktober afholder The True Award på Docken i København.

Hver af de to virksomheder er nemlig nomineret ikke færre end fem gange i den prestigefyldte kategori ”Bedste film”, og noget tyder altså på, at fodbold og mænd bliver temaet ved dette års prisuddeling.

Der uddeles priser inden for tre hovedkategorier og fem tekniske kategorier, og endelig uddeles samlede priser for henholdsvis årets filmselskab, årets reklamebureau og årets annoncør.

Interesserede kan se samtlige nominerede på den såkaldte shortliste på www.trueaward.dk.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også