Danske bloggere er berøringsangste

Det danske blogmiljø halter stadig langt efter det svenske og ikke mindst de store amerikanske blogs, som hver dag besøges af millioner.
MediaWatch

Det danske blogmiljø halter stadig langt efter det svenske og ikke mindst de store amerikanske blogs, som hver dag besøges af millioner.

I USA har markedsføringen gennem blogs længe været populært, hvilket har gjort det muligt for en del amerikanere at leve af at blogge.

Det er ikke blot de traditionelle bannerreklamer, der skæpper i kassen. Bloggerne modtager også penge fra virksomheder for at afprøve deres produkter og bagefter skrive om dem, skriver Berlingske Business.

Amerikanske PR-bureauer har sågar specialiseret sig i at lave pressemeddelelser specifikt rettet mod bloggere.

Christian Bogh, adm. direktør i Rescu Kommunikation siger, at PR i blogging er "kæmpestort" i USA, og at problemet med markedsføring gennem blogs i Danmark er, at danske bloggere er berøringsangste over for at modtage penge fra firmaer.

"Bloggermiljøet er stadig præget af ildsjæle, som ikke er begejstrede for at få betaling for at blogge, fordi de er meget idealistiske og afskyr det kommercielle," siger han til Business.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også