Søndagsavisen satser på netavis

Søndagsavisen udfordrer nu de etablerede mediehuse med en netavis.
MediaWatch

Papirudgaven af avisen har over 1,8 mio. læsere, og Søndagsavisen håber at kunne tiltrække en stor del af dem til den nye netsatsning. Avisen satser på at finde en plads mellem morgenaviser og formiddagsavisernes netaviser. "Danskerne har indtil nu skullet vælge mellem ekstremt nyhedsfokuserede sites fra morgenaviserne eller meget tabloide sites fra formiddagsaviserne. Vi ønsker at give et tilbud til den store del af befolkningen, som gerne vil have et underholdende og relevant nyhedssite, der samtidig beskæftiger sig med de nære ting i livet," siger Birgitte Bollerup, der er chef for Søndagsavisen Online. Avisen vil satse på emneområder som kæledyr, mad, bolig, parforhold, jobliv og rejser. Madsitet under Søndagsavisen.dk har Anne Larsen som ikon, mens det nye rejsesite Ferieliv.dk lanceres i samarbejde med rejsesøgemaskinen Travelmarket.com. Den nye netavis skal spille sammen med Søndagsavisens etablerede satsninger på nettet, hvor blandt andet forum.dk og OFiR.dk indgår. Netavisen Søndagsavisen.dk er den første i en række satsninger, der skal øge Søndagsavisens indtægter på internet-markedet. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også