TV 2 viser svaghedstegn i hård kamp

Der er hård kamp om seer- og markedsandelene i den danske tv-branche, og TV 2 ser ud til at tabe til de kommercielle spillere.
MediaWatch
Der er hård kamp om seer- og markedsandelene i den danske tv-branche, og TV 2 ser ud til at tabe til de kommercielle spillere. Det vurderer Jakob Olsen, der er tv-direktør hos mediebureauet IUM. "TV 2 og Viasat har fordelt tabene lidt mellem sig," siger han til Børsen. Målt på kommercielle sharepoints er kampen, hvor der fyres nye initiativer af på alle kanaler, er TV 2 den største taber. I den kommercielt attraktive målgruppe fra 19 til 50 år har TV 2's hovedkanal tabt knap tre procentpoint i år. En af vinderne i den hårde kamp kan blive TV3, der satser hårdt på hele to egenproducerede fiktionssatsninger - nemlig '2900 Happiness' og 'Maj og Charlie'. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også