Radioen skal på Facebook

De kommercielle radiostationer skal ud på Facebook, de skal kombineres med DAB-radio og med wifi og så skal de samarbejde med public servicestationerne, mener ekspert i nytænkning indenfor radio.
MediaWatch

De kommercielle radiostationer skal ud på Facebook, de skal kombineres med DAB-radio og med wifi og så skal de samarbejde med public servicestationerne, mener ekspert i nytænkning indenfor radio.

De kommercielle radiostationer skal lægge deres tankegang om, hvis de vil overleve, siger Nick Piggott, der er leder af Creative Technology ved Storbritanniens største kommercielle radiostation.

"Kommercielle radiostationer - hvad enten de sender i Storbritannien eller Danmark - er nødt til at se på, hvordan de kan udnytte den digitale teknologi til at gøre radio mere interessant for den unge generation," siger Nick Piggot, der til daglig blandt andet arbejder med at udvikle innovativ distribution og nyt indhold til online radio.

"Det handler om at være til stede, hvor lytterne er, og det er blandt andet på Facebook. Derfor har vi bragt ret mange af vores indslag direkte på Facebook," forklarer han til Journalisten.

Det gælder om at holde fast i de utilregnelige lyttere, påpeger han, og nævner DAB-radio som en mulighed for at nå ud til endnu flere. Desuden er internetradio og wifi ved at vokse sig stort.

I morgen gæster Nick Piggot Radiodays 2008, hvor han er den første hovedtaler. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også