Tal på vej for brug af mobile websites

FDIM lancerer fredag en ny hitliste over mobilportaler, der for første gang kortlægger forbruget og stimulerer mediets økonomiske vækst.
Per Fanefjord Lausen
FDIM lancerer fredag en ny hitliste over mobilportaler, der for første gang kortlægger forbruget og stimulerer mediets økonomiske vækst.

FDIM har samlet interessenterne og har udviklet målinger af, hvor mange der via mobil går på medieselskabers særlige mobilsites. Hitlisten bliver inspireret af FDIM-liste over internetsites, hvor der vises sidevisninger, unikke mobilenheder og tidsforbrug.

"Der er interesse i markedet for at kortlægge dette område, og der er interesse på mediabureauerne for at få mere data. Vi tror at mobilen som medie får en økonomisk medvind, når der kommer sikre data på det faktiske forbrug, som alle er enige om. Det er også set på andre medier," siger Ulrik Krag, der er bestyrelsesmedlem i FDIM.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også