Bloggere vil samarbejde med PR-branchen

Bloggere er klar til at tjene penge på PR, viser en ny analyse fra medieanalysevirksomheden Cision.
MediaWatch

Bloggere er klar til at tjene penge på PR, viser en ny analyse fra medieanalysevirksomheden Cision.

62 procent af de 72 adspurgte danske bloggere svarer, at de ville overveje at skrive om et produkt eller et emne, hvis en PR-medarbejder henvendte sig med en ide.

26 procent ville slet ikke overveje det, og 55 procent synes, at det er i orden, at få betaling for at skrive om et PR-bureaus kunder, skriver Børsen.

De to blogeksperter, Politiken.dk's blogredaktør Kim Elmose og Trine-Maria Kristensen fra Socialsquare, er overraskede over bloggernes positive holdning til PR. De tror dog ikke helt på resultaterne af undersøgelsen.

"De blogs, som jeg falder over, er negative over for PR. De er bange for at få mærkatet blogluder klistret på sig," siger Kim Elmose til Børsen. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også