Strategiplan skal vende Syddanske Medier

En strategiplan, der løber frem til 2010, skal vende skuden for Syddanske Medier, lover direktør Mikael Kamper.
MediaWatch

En strategiplan, der løber frem til 2010, skal vende skuden for Syddanske Medier, lover direktør Mikael Kamper.

Avishuset skal have en stærkere lokal gennemslagskraft og en strømlinet organisation, lyder budskabet fra direktøren.

"Vi skal hvert år være en rentabel forretning, og vi har sat mål for overskuddet de enkle år," siger Mikael Kamper til Børsen Mediemarked.

Første pejlepunkt bliver årsregnskabet for 2008, hvor direktøren forventer et overskud mod sidste års underskud på knap 15 mio. kr.

På kort sigt regner Mikael Kamper med, at mediehuset kan skabe vækst via "quick wins" som radio og tillæg, mens man på længere sigt vil sikre, at mediehuset bliver bedre til at udnytte sin stærke lokale forankring. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også