Kritik af "usolidariske" bureauer

Brancheforeninger kritiserer kommunikations- og reklamebureauer, der vælger ikke at være medlem.
MediaWatch

Brancheforeninger kritiserer kommunikations- og reklamebureauer, der vælger ikke at være medlem.

"Det er usolidarisk og mangel på samfundsforståelse, hvis man ikke er en del af en brancheforening," siger Jan Olsen i Sepia, der i foråret blev ny formand for Danske Reklame og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB). Den holdning deles af Jens Kofoed, der er ny formand for Brancheforeningen for Public Relations Virksomheder (BPRV).

Jan Olsen påpeger, at brancheforeningerne arbejder benhårdt for at give alle i branchen de rigtige vilkår, og mener derfor det er usolidarisk, når nogle bureauer ikke vil være medlem.

Men den kritik preller af på en af reklamebranchens store bureauer.

"Jeg kan ikke få øje på, hvad DRRB laver. Jeg ved ikke, om de gør noget, som jeg får glæde af," siger Jesper Kunde fra reklamebureauet Kunde&Co.

Steen Halbye fra Halbye Haag JWT mener ikke, at bureauerne er forpligtede til at tage solidaritet med i sine beregninger, og fastslår, at foreningen ikke kan tilbyde ham noget, han ikke kan købe billigere andet steds. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også