TNS Gallup afviser købstilbud til 11,4 mia. kroner

Kampen om at overtage analyseinstituttet TNS Gallup fortsætter.
MediaWatch

Kun 11 procent af aktionærerne i TNS Gallup har sagt ja til opkøbstilbuddet fra WPP Group på 11,4 mia. kroner.

For nylig opgav analyseinstituttet GfK en budkamp med WPP Group om TNS Gallup, men selvom det da virkede sikkert, at WPP Group skulle trække det længste kort i kampen om virksomheden, så trækker en overtagelse ud, skriver Børsen.

Ledelsen i TNS Gallup har anbefalet aktionærerne at sige nej tak til overtagelsestilbuddet – og det råd har ni ud af ti aktionærer altså fulgt.

WPP Group har dog nu for anden gang forlænget udløbsfristen for opkøbstilbuddet i håb om, at det vil lokke flere til.

Der har de seneste dage været forhandlinger mellem ledelsen i TNS Gallup og WPP Group med formål at finde frem til et overtagelsestilbud, som TNS Gallup kunne acceptere. Det er dog ikke lykkedes. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også