Avisannoncering for boliger og job falder dramatisk

Aviserne tjener færre penge på annoncering for boliger og job.
MediaWatch

Aviserne tjener færre penge på annoncering for boliger og job. Boligannonceringen faldt 17 pct i første halvår, og jobannonceringen var nede med 20 pct, ifølge tal fra Danske Dagblades forening.

Det er de svage konjonkturer, der er skyld i tilbagegangen.

"Vi så den samme udvikling i den sidste lavkonjunktur i 1999 og 2000," siger Klaus Høeg-Hagensen, direktør for Jyllands-Posten til Børsen.

Samlet set mistede branchen godt 100 millioner kroner på rubrikområdet i årets seks måneder målt i forhold til samme periode i 2007, og selvom faldet har været mest dramatisk hos de landsdækkende titler, mærker den regionale og lokale presse også tilbagegangen.

"Jobmarkedet er i frit fald. Det er der, vi taber omsætning," siger Mikael Kamber, adm. direktør for Syddanske Medier til Børsen.

Udviklingen ses også i mindre markeder som bilannoncering, forlystelser og rejser. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også