Berlingske på gaden i nyt design

Berlingske Tidende har fået en make-over og kommer fra mandag på gaden i nyt design.
MediaWatch

Berlingske Tidende har fået en make-over og kommer fra mandag på gaden i nyt design.

Relanceringen omfatter desuden flere nye platforme, der skal styrke integrationen mellem print og web.

"Det nye Berlingske skal signalere kvalitetsdesign, elegance og drama," siger Berlingske Tidendes chefredaktør Lisbeth Knudsen.

Men fornyelsen bliver bare en i en række af fornyelser, der fremover skal finde sted en gang om året, lover chefredaktøren.

Hun håber, at Berlingske Tidende med sit nye look kan slå en klo i flere unge læsere.

Fornyelsen består udover nyt design i en ny Kultur- og debatsektion og et nyt Lørdagsmagsin samt lørdagssektionen debat og navne.

Desuden vil Berlingske fremover i højere grad møde sine læsere både på print og web.

Avisen lancerer nemlig også de to nye web-portaler Dinepenge.dk og livstilssitet Fri.dk og fem nye mobilsites, der skal gøre det nemt og hutigt for brugerne at tjekke de seneste nyheder på mobilen.

Lisbeth Knudsen er ikke bange for, at de mange forandringer vil skræmme læserne væk. "Jeg tror, at det med, at læserne ikke kan tåle forandringer, er passé. Læserne har lyst til en avis, der forandrer sig og følger med tiden," siger hun. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også