Google skal sælge reklameblokke

Det amerikanske tv-selskab NBC er gået i partnerskab med Google.
MediaWatch

Det amerikanske tv-selskab NBC er gået i partnerskab med Google.

Via Google TV Ads skal søgemaskinegiganten sælge reklametid på en række af NBCs kabel-tv kanaler, skriver Reuters. Aftalen træder i kraft i de førstkommende måneder og vil gælde NBC-kanaler som Sci Fi, Oxygen, MSNBC, CNBC, Chiller, m.fl.

Partnerskabet skal først og fremmest bane vej for mere detaljerede seerdata for NMCs annoncører: "Annøncører, der benytter sig af Google TV Ads platform, får adgang til seer-data af hidtil ukendt omfang," lyder det i en pressemeddelelsen fra Google og NBC.

Google TV Ads samarbejder allerede med det amerikanske DISH Network, hvor Google bl.a. tilbyder sekund-for sekund seertal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også