Jyllands-Posten i tabloid-format

Morgenavisen Jyllands-Posten er tirsdag udkommet i et helt nyt og mindre format, der skal gøre avisen mere overskuelig.
MediaWatch

Morgenavisen Jyllands-Posten er tirsdag udkommet i et helt nyt og mindre format, der skal gøre avisen mere overskuelig.

Avisen har arbejdet på omlægningen fra broadsheet til tabloid i mere end et år, fortæller ansvarshavende chefredaktør Jørn Mikkelsen i en velkomsthilsen på side 2 i avisen.

Broadsheet-formatet blev indført i 1907 og har dermed været Jyllands-Postens look i flere end 100 år.

Avisen har samtidig benyttet lejligheden til at introducere en ny 2. sektion, Puls, som "skal gå tæt på læsernes mere private og personlige liv."

Tidligere på året skiftede Jyllands-Posten sektionen Erhverv & Økonomi til tabloid, og før det havde Århus-sektionen JP Århus skiftet format. I dag er resten af avisen så fulgt med. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også